Reklamácie
REKLAMAČNÝ PORIADOK - SMERNICA
KAPAMAT AG - ambiente design, s.r.o.
Dlhá 88
010 09 Žilina
IČO: 36426491
Názov vnútrofiremnej smernice: Reklamačný poriadok
Rozsah platnosti: Spoločnosť – interní zamestanci a externí spolupracovníci, zákazníci
Za správnosť smernice zodpovedá: Mgr. Alena Galová
Za dodržiavanie smernice zodpovedajú: Mgr. Alena Galová
Platnosť smernice pre obdobie: Neobmedzené
Schválil, dňa: 03.01.2013
Formulár uplatnenia reklamácie | |
Formulár odstúpenia od zmluvy podľa §12 |
1. Účel a dôvod vydania predpisu
S cieľom zabezpečenia jednotného, rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní reklamácii vád tovaru v obchodnej prevádzke KAPAMAT AG - ambiente design, s.r.o. sa vydáva tento „Reklamačný poriadok“.
2. Definícia pojmov
1. Spotrebiteľská zmluva – kúpna zmluva, zmluva o dielo, alebo iná odplatná zmluva v zmysle Občianskeho zákonníka, ak sú na jednej strane predávajúci a na strane druhej spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred pripraveného návrhu na uzavretie zmluvy. Nadradenými predpismi sú zákon č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a Zákon č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
2. Spotrebiteľ - fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
3. Záručný list – písomné vyhlásenie predávajúceho o rozsahu a podmienkach poskytnutej záruky v rozsahu presahujúcom rozsah záruky ustanovenej Občianskym zákonníkom, najmä čo do času poskytnutia záruky, alebo o poskytnutí záruky podľa prísnejších zásad.
4. Záručná doba – doba stanovená zákonom, alebo určená predávajúcim (na základe jeho rozhodnutia alebo odporučenia výrobcu) vyhlásením v záručnom liste, počas ktorej predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na veci po jej prevzatí kupujúcim.
5. Reklamácia – uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby.
6. Škoda spôsobená vadným výrobkom – škoda spôsobenú vadným výrobkom na zdraví alebo na živote poškodeného alebo na veci inej, ako je vadný výrobok, ak je obvykle určená na osobné použitie alebo na osobnú spotrebu, ktorá poškodenému slúžila prevažne na tento účel.
3. Záručná doba
1. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je však na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie veci, neskončí záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
2. Reklamácia na tapety sa dá uplatniť iba v prípade, že rolka je nenalepená a predávajúcemu sa vráti ako celok aj s etiketou. V prípade ze bola tapeta narezaná na pásy, sučet dĺžok jednotlivých pásov musí byť zhodný s celkovou dĺžkou tapety pred jej narezaním.
4. Vady predanej veci
A. Odstrániteľné závady
1. Ak ide o závadu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
4. Ak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, má právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť, t.j. právo na vrátenie kúpnej ceny (právo výberu má kupujúci).
B. Neodstrániteľné vady
5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, kupujúci má právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť (právo výberu má kupujúci). Tieto isté práva platia aj zákazníkovi, ak ide síce o vady odstrániteľné, lenže však zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutí vady po oprave, alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
6. Ak ide o iné neodstrániteľné vady (t.j. také, ktoré nebránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady), kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny veci, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
7. Ak vec predávaná za nižšiu cenu má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, kupujúci má namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
5. Zodpovednosť za vady predanej veci
1. Spoločnosť Karki spol. s r.o., (ďalej ako "predávajúci") zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom, zákazníkom (ďalej ako "kupujúci"). Pri veciach predávaných za nižšiu cenu, predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2. Niektoré výrobky, ako tapety, samolepiace fólie a samolepiaca podlahová krytina sa riadia špecifickými podmienkami výrobcov v ktorých sa hovorí, že pred pokládkou je potrebné porovnať ich kvalitu, rozmery, farebný odtieň a výrobnú šaržu v rôznych baleniach a následne overiť, či sa zhodujú v celom zakúpenom tovare. Na škody, ktoré vzniknú tým, že sa neskontrolujú uvedené vlastnosti sa záruka nevzťahuje.
3. Ak Karki spol. s.r.o. pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto Karki spol. s r.o. nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však Karki spol. s r.o. o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť(§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť Karki spol. s r.o. všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
4. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené:
- chybnou inštaláciou výrobku,
- použitím výrobku v rozpore s návodom na obsluhu alebo charakterom výrobku,
- neodbornou inštaláciou,
- neodborným alebo neoprávneným zásahom do výrobku,
- hrubým zaobchádzaním s výrobkom,
- cudzími látkami vniknutými do výrobku,
- neodvratnou udalosťou (živelné pohromy a pod.),
- skladovaním alebo prevádzkou mimo odporúčaného teplotného rozsahu,
- skladovaním alebo inštaláciou výrobku vo vlhkom, prašnom, chemicky agresívnom alebo inak nevhodnom prostredí,
- mechanickým poškodením alebo opotrebením výrobku,
- pripojením výrobku na iné, než je predpísané napájacie napätie,
- spojením výrobku s neoriginálnym príslušenstvom, resp. príslušenstvom iného výrobcu.
5. Predávajúci tiež nezodpovedá za vady, pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny výrobku.
6. Pri reklamácii musí byť s konečným zákazníkom vypísaný reklamačný protokol, ktorého vzor je neoddeliteľnou súčasťou tohto reklamačného poriadku.
6. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady
1. Práva zo zodpovednosti za vady predanej veci, ako aj práva zo zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom sa uplatňujú u predávajúceho, t.j. v obchodnej prevádzke, kde bola predmetná vec zakúpená. Pri reklamácii je kupujúci povinný predložiť doklad o nákupe (t.j. pokladničný blok), záručný list (ak bol k predanej veci vydaný) a originálny obal výrobku (ak je to možné). Je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.)Ustanovenie čl. 5. bodu 2 a 3 tým nie sú dotknuté.
2. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec rozhodne o odôvodnenosti reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty, ak reklamácia nebola vybavená, má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
3. Karki spol. s r.o. neúčtuje poplatok za posúdenie reklamácie s výnimkou neoprávnene uplatňovaných či opakovaných reklamácií.
4. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie o tom, kedy reklamáciu uplatnil (doklad o reklamácii) a o spôsobe jej vybavenia (o vykonaní opravy a o dobe jej trvania), a to aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie na mieste a v celom jej rozsahu.
5. Ak je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a Kupujúcim.
6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta (prerušenie plynutia záručnej doby).
7. Zánik práv zo zodpovednosti za vady
Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.